TOPICS

HVEM KAN ELLERS BLIVE EN DEL AF DET?

Cirka en eller to gange om året besøger min “partner i social forandring” fra Indien, hr. Hiremath, grundlægger af Flexitron, Danmark og under hans besøg kan han også deltage i foredragene. Han har 30+ års erfaring som social iværksætter, og han har skabt mere end 600 opfindelser.

Sammen udvikler vi nye måder at skabe social forandring på, såsom Cook Stove-initiativet, der sparer tonsvis af CO2 og forbedrer brugernes sundhed og liv.

Læs eksempler her.

Hvis du ønsker, at Martin Jørgensen, tidligere professionel fodboldspiller og nu træner og tv-kommentator, skal være med, så lad mig det vide. Han har flere insider-historier at dele sit liv som professionel fodboldspiller både i Italien og Danmark inklusive landsholdet.

Og siden 2003 har han støttet og heppet på Verdens mest berejste Hotdog-stand. 

På grund af min erfaring med socialt entreprenørskab og CSR – Corporate Social Responsibility – har jeg udviklet modeller, der forklarer disse emner.

Foredrag og undervisning

Jeg holder foredrag og underviser om:

• CSR

• Socialt entreprenørskab

• Designtænkning

• Fra drøm til virkelighed

• Iværksætteri

• Projektledelse

Min tilgang til foredrag og undervisning er dynamisk. Jeg baserer mine fortællinger, viden og undervisning ud fra målgruppens interesseområder og behov.

Mine tidligere kunder er eksempelvis: Kaospiloterne, VIA University College i Viborg, Københavns Universitet, CBS i København, Kombineret Ungdomsuddannelse i Aarhus og Agro Food Park.

Mr. Hiremath – social entreprenør fra Indien

Ligeledes sker det, én til to gange årligt, at min ”partner in social change” fra Indien, Mr. Hiremath, grundlægger af Flexitron, er på visit i Danmark. Sammen har vi undervist og holdt foredrag på eksempelvis VIA University College i Viborg, på Kaospiloterne i Aarhus og har leveret materiale til Københavns Universitet.

Mr. Hiremath, uddannet teknisk ingeniør, har mere end 25 års erfaring og 600+ opfindelser målrettet de fattigste bag sig som social entreprenør, han rådgiver den indiske regering og kan bookes til både foredrag og undervisning.

Vi samarbejder løbende om at udvikle nye måder at skabe social forandring på og han kan.

Se eksempler her.

Foruden mine mange års erfaring med socialt entreprenørskab og CSR, har jeg selv udviklet modeller til forståelse heraf.

Martin Jørgensen – tidligere professionel fodboldspiller

Han er nu træner og TV-kommentator samt ejer af flere virksomheder heriblandt My Way Travel. Han har bakket op omkring Pølle fra allerførste rejse ud i Europa, og bød Pølle indenfor hos hans nu tidligere klub, Udinese i Italien.

Martin kan bookes til foredrag, hvor han vil inddrage inspiration fra livet som professionel fodboldspiller og fortælle om, hvorfor han involverede sig i at skabe positiv social forandring for udsatte børn gennem Verdens mest berejste Pølsevogn.

DIGITAL SPIL OG LÆRINGSVÆRKTØJ

I juni 2015 udkom det første digitale spil, HotdogHeroes, som er baseret på historien om Verdens mest berejste Pølsevogn. Spillet kan downloades til smartphones og iPads og er tilgængelig på Google Play og i AppStore.

Desuden udvikles et digitalt og interaktivt læringsværktøj med spilelementer til de ældste klasser i folkeskolerne i samarbejde med Center for Læring i Aarhus Kommune.

Fokus er på forandring, initiativ, omverdenforståelse, handling, gøre drømme til virkelighed og understøtter, at eleverne udvikler sig til aktive, deltagende borgere i samfundet.

Nedenfor kan du høre et radiospot fra Radio go!FM, som promoverer Hotdog Heroes.

BOGUDGIVELSE

I 2010 skrev jeg min historie. Den blev udgivet som en del af det regionale udviklingsprojekt Mere Iværksætteri i Uddannelserne. Bogen er udgivet af Aarhus Entrepreneurship Centre, Aarhus Universitet 2010.

Nedenstående er et uddrag af bogen:

“Dette er historien om, hvordan jeg tager en pølsevogn under armen og udlever min drøm om at rette op på verdens uretfærdighed til trods for, at jeg i 2003 står med studiegæld, en kassekredit i bund efter tre år på Kaospiloterne, ingen erfaring fra længerevarende fuldtidsjob, ingen erfaring med at opbygge en virksomhed og slet ingen erfaring hverken indenfor hotdogbranchen eller eksport, ingen brugbar forretningsplan, ingen tre-årig strategi og en bank, der tøver med at låne mig penge til op-start af egen virksomhed – specielt tøvende er de omkring købet af en pølsevogn.

 

Derfor kan jeg da godt sætte mig for at redde verden med en pølsevogn. Kan jeg ikke? Og således starter eventyret med Verdens mest berejste Pølsevogn som drivkraften bag virksomheden. Jeg realiserer min livsdrøm. Hvor der er vilje, er der en vej, og socialt entreprenørskab vækkes til live uden jeg ved det.”

Læs bogen om Verdens mest berejste Pølsevogn her.